Leta i den här bloggen

måndag 11 januari 2016

Vår planet

 Vi lever andas låter våra fötter nudda jord. Samtidigt är det en stor fråga hur vi faktiskt påverka vårt klimat smart? Vår jord är känslig allt vi gör tillsammans ger en påverkan på vår planet med dess blå himmel vita moln  samtidigt som årstider  ständigt förändras. Vi lever alla tillsammans  oavsett om vi är rika eller fattiga. Kanske vi knappt har en möjlighet  att påverka vår planet eller den vi födds till.Människor födds försvinner släkten för oss vidare men än så länge består vår planet❤️ men hur länge?

Vi är är många som söker råvaror till vår födda. Vilket inte är lätt. Det är inte allt som går att finna i våra matbutiker. För att en råvara skall få hög kvalitet så är det först när den utvecklas när vi inte utarmar planeten. Men detta är inte lätt för någon,allt handlar om förtjänster.

Men det finns alltid något  att göra  som gör att vi påverkar  Försök att äta klimatsmart välj om det finns möjlighet till närproducerad produkter. Men allt detta kan vara svårt till de samhälle vi lever i  med all tidsbrist.

Men det jag vill framföra är att jag finner det svårt att finna goda råvaror till min matlagning. Men jag vill lära mig att laga god mat som ger mindre påverkan på vår planet❤️

3 kommentarer:

  1. Tack för stöd och hjälp! Snart är jag bättre på tekniken så att jag vet hur jag kan ge bra kommentarer till din blogg/ kram❤️

    SvaraRadera
  2. Tider går åt rätt håll dagar blir ljusare temperaturen kommer att höjas. Men nu kanske det är svårt att se. När snön och kylan finns här. Då är det skönt att se gröna växter. För vi längtar tills träden knoppas solen strålar ljumna/ kram

    SvaraRadera